Hyppää sisältöön

BISNES & KULTTUURI 2022

Tosifani vai kädenlämpöinen kanta-asiakas? Pääsymaksuton Bisnes & Kulttuuri -seminaari nostaa keskusteluun yhteisön merkityksen - miten sinä pidät huolta omastasi?

Aika 16.11.2022 11.30

TilaTampere-talo, Duetto 1–2

Bisnes & Kulttuuri -seminaari 2022 Tampere-talossa

Kulttuurin ja yritysmaailman yhteistyötä rakentava Bisnes & Kulttuuri -seminaari pureutuu tänä vuonna yhteisöjen voimaan ja yhteisöistä huolehtimiseen. Tapahtumassa kuulemme kolme kiinnostavaa alustusta aiheesta Tosifani vai kädenlämpöinen kanta-asiakas.

Seminaarin avaa Tampereen pormestari Anna-Kaisa Ikonen. Moderaattorina toimii toimittaja, juontaja Salla Paajanen. Alustusten jälkeisissä pienryhmäkeskusteluissa juttua johdattelevat pirkanmaalaiset yritysvaikuttajat.

Tilaisuuden alussa julkistetaan Vuoden Kulttuurikummi -palkinnon saaja. Tunnustuksen jakaa Kulttuurikummit ry:n puheenjohtaja Martti Silvennoinen.

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii rekisteröitymisen. Katso tapahtuman aikataulu ja ilmoittaudu mukaan!

Heikki Ihanamäki,
Tampereen Särkänniemi

Bisnes & Kulttuuri 2022 -tapahtuman puhujana Heikki Ihanamäki, Tampereen Särkänniemi

Faniyhteisöt ja kanta-asiakkuudet huvipuistossa

Miten huvipuistossa synnytetään ilmiöitä ja sitoutetaan asiakkaita? Miten digitalisaation myötä opitaan tuntemaan asiakkaat entistä paremmin?  Särkänniemen suurten kehityshankkeiden myötä asiakasdatan merkitys on kasvanut ja sen käyttömahdollisuudet laajenevat tulevaisuudessa.

Heikki Ihanamäki on Särkänniemen kaupallinen johtaja ja mukana tiiviisti Särkänniemen kehityshankkeissa.

Antti Tuomisto,
Ilves-Hockey

Bisnes & Kulttuuri 2022 -tapahtuman puhujana Antti Tuomisto, Ilves-Hockey

Kannattajien merkitys Ilveksen ottelutapahtumiin ja kehitykseen

Ilveksen ottelutapahtuman yleisö on monikanavainen koostuen niin Nokia Arenan live-katsojista, radiokuuntelijoista kuin TV- ja suoratoistopalveluita käyttävistä kotikatsojista. Kannattajat ovat maantieteellisesti laajasti levittäytyneitä, mikä täytyy ottaa toiminnassa huomioon.

Ketä ovat kannattajat? Miten Ilves viihdyttää monikanavaista yleisöä? Kuinka kannattajuus heijastuu toiminnan kehitttämiseen? Mitä kehittämistyössä olisi hyvä huomioida tulevaisuudessa?

Antti Tuomisto on Ilves-Hockey Oy:n graafikko, joka vastaa myös Ilveksen sosiaalisen median operoinnista sekä Ilveksen Nokia Arenan ottelutapahtuman viihdesisällöstä. Antti aloitti urheilugraafikkona 2010-luvun alussa kansallislajimme pesäpallon pääsarjassa. Tehdyn työn erinomaiset tulokset lisäsivät kysyntää, ja toivat Antin lapsuuden kannattajaseuransa Ilveksen toimintaan mukaan, ensin osapäiväisesti ja Nokia Arenan myötä kokopäiväisesti. Hänen tuotantoaan nähdään myös kansainvälisesti, eritoten NHL-, NBA -aiheiset design työt ovat saavuttaneet suosiota uudella mantereella saakka.

Keväällä 2022 Antti vastaanotti SM Liiga Oy:n kauden päätösgaalassa Suomen urheilujournalistien Vuoden Kiekkoteko -palkinnon. Palkinto ojennettiin Ilvekselle sosiaalisen median ja viestinnän onnistumisista.

Taija Holm,
ProPromotion

Bisnes & Kulttuuri 2022 -tapahtuman puhujana Taija Holm, ProPromotion
Kuva Satu Jaakkola

Faniyhteisöjen voima

Musiikki- ja viihdebisneksen kivijalka ja olemassaolon ehto on yleisö. Miten sitä synnytetään, kasvatetaan, ruokitaan, ylläpidetään ja sitoutetaan? Miten se valjastetaan sisällöntuottajaksi ja markkinavoimaksi?

Mikä rooli on tosifaneilla, fandomeilla, aktiivikäyttäjillä ja vakikävijöillä? Tuleeko yleisön tuntea? Voiko yleisöä valita?

Aiheeseen sukelletaan muuan muassa Blind Channel – ja Eppu Normaali -case-esimerkkien kautta.

Taija Holm on toiminut yli 20 vuoden ajan tapahtuma- ja viihdebisneksessä artistien, kiertueiden, konserttien, festivaalien, elokuvien ja tv-tuotantojen viestintä-, promootio-, markkinointi- ja tuotantotehtävissä. Hän on ollut tuottamassa niin bisnestapahtumia, gaaloja, konserttikiertueita, areenakeikkoja kuin festivaalien oheistapahtumia. Lisäksi hän on vastannut sadoista pressitilaisuuksista. Taija Holmin Loppuunmyyty! – Musiikkibisneksen muutoksen virrassa 2000-2020 -kirja (Docendo) ilmestyi keväällä 2021.

Taija Holm on palkittu viidesti kansainvälisessä Musiikki & Media -tapahtumassa Vuoden PR- / markkinointihenkilönä sekä Radiogaalassa Vuoden levy-yhtiö-promoottorina. Hänet on valittu Tampereen Kauppakamarin Matkailu- ja Kongressivaliokuntaan.

Pienryhmäkeskusteluiden vetäjinä toimivat

Kristiina Aatsinki, Sitomo Oy
Karoliina Blackburn, näyttelijä
Reino Bragge, Kulttuurikummit  
Pia Hirvonen, Kumppania   
Irmeli Jokilampi, Kangasala-talo  
Heli Keskinen, Kangasalan Sanomat 
Jani Koivunen, Nordea
Jussi Leinonen, DDC-Tekniikka
Jyrki Liljeroos, Hallituspartnerit
Pauliina Mäkelä, Kinda
Heikki Oinonen, Koju Film Company
Liisa Oksanen, Tulus
Juha-Pekka Orava, TietoAkseli
Jyrki Turtiainen, Kangasalan OP
Marika Vapaavuori, ohjaaja   
Timo Voutilainen, OP Koti Pirkanmaa

Aikataulu

11.30 Lounas ravintola Tuhtossa (omakustanteinen)
12.00 Tilaisuuden avaus, Tampereen kaupungin pormestari Anna-Kaisa Ikonen
12.05 Vuoden Kulttuurikummi -tunnustuksen jako, Martti Silvennoinen, Kulttuurikummit ry:n puheenjohtaja
12.15 Heikki Ihanamäki, Tampereen Särkänniemi:
Faniyhteisöt ja kanta-asiak­kuudet huvipuistossa
Pöytäkeskustelut, keskusteluiden purku
13.25 Antti Tuomisto, Ilves-Hockey:
Kannattajien merkitys Ilveksen otteluta­pah­tumiin ja kehitykseen
Pöytäkeskustelut, keskusteluiden purku
14.40 Iltapäiväkahvi
15.00 Taija Holm, ProPromotion:
Faniyhtei­söjen voima
Pöytäkeskustelut, keskusteluiden purku, johtopäätökset ja tilaisuuden päätös n. 16.15

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii rekisteröitymisen. Ilmoittaudu mukaan!

Tapahtuman järjestävät
Tampereen kaupunki
Tampereen kauppakamari
Kulttuurikummit
Tampere-talo

SINUA VOISI KIINNOSTAA MYÖS