Monetran henkilöstöpäivä kokosi lähes 300 työntekijää Tuulensuun Palatsiin pysähtymään asiakaskokemuksen äärelle – inspiroivassa miljöössä, jossa arki jäi taakse ja yhteinen oivallus sai tilaa kasvaa.
Kun Monetran Pirkanmaan yksikön lähes 300 työntekijää kokoontui Tuulensuun Palatsiin koulutuspäivään, käsillä oli jotakin erityistä: ensimmäinen yhteinen kokoontuminen asiakaskokemuksen äärelle – hetki pysähtyä pohtimaan, miltä Monetran palvelu tuntuu asiakkaan näkökulmasta ja miten sitä yhdessä kehitetään.
Jo heti Tuulensuun Palatsin ovien avauduttua arki jäi taakse. Historiallisen art deco -miljöön lämmin tunnelma teki vaikutuksen ja loi täydellisen kehyksen päivälle, jonka tarkoituksena oli innostaa, osallistaa ja tuoda ihmiset yhteen. “Puitteethan olivat tämmöiseen tilaisuuteen kuin nenä päähän”, kuten Monetran asiakkuusjohtaja IrmeliSuontakanen myöhemmin totesi.
Tila, joka kutsuu pysähtymään
Tuulensuun Palatsi valikoitui tapahtumapaikaksi ennen kaikkea saavutettavuutensa ansiosta: sijainti Tampereen ydinkeskustassa mahdollisti sujuvan saapumisen. Myöhemmin tilan yksityisyys ja rauha nousivat esiin suurena vahvuutena – koko Palatsi oli varattu Monetran käyttöön, mikä loi turvallisen ja keskittyneen ilmapiirin yhteiselle oppimiselle.
Palatsin arkkitehtuuri ja yksityiskohdat herättivät ihastusta osallistujien keskuudessa. Tilassa yhdistyy arvokas historia ja moderni tapahtumatekniikka tavalla, joka luo ainutlaatuisen kokonaisuuden.
“Palatsin tunnelma toi selkeän lisäarvon koko tilaisuudelle – se sopi teemaan täydellisesti”
Irmeli Suontakanen
Yhteinen tavoite: parempi asiakaskokemus
Tilaisuuden ohjelma rakentui järjestäjän toteuttamien inspiroivien puheenvuorojen ja paneelikeskustelun ympärille. Keskustelun moderaattorina toimi Monetran toimitusjohtaja VirpiHämäläinen, ja paneelissa kuultiin asiakkaiden näkemyksiä ja kokemuksia yhteistyön ja palveluiden sujumisesta. Keskustelu toi konkretiaa siihen, missä Monetra on onnistunut ja mitä voitaisiin vielä kehittää.
Saumatonta yhteistyötä Talo Eventsin kanssa
Talo Events vastasi tapahtuman käytännön toteutuksesta, tekniikasta, aulapalveluista ja tarjoiluista. Yhteistyö kuvattiin saumattomaksi ja helpoksi. “Tulimme hyvin kuulluksi, saimme selkeät speksit ja hyviä ehdotuksia siitä, miten järjestelyt kannattaa toteuttaa”, kertoi järjestäjä.
Tekniikka toimi moitteettomasti, ja ennakkotarkistukset varmistivat, että kaikki yksityiskohdat olivat kunnossa. Aamun ohjeistus ja paikalla oleva henkilökunta pitivät huolen, että ohjelma eteni sujuvasti ja suunnitellusti. “Kaikki sujui kuten sovittu ja suunniteltu – yhteistyö oli todella mutkatonta”, palautteessa kiitettiin.
Aamupalatarjoilu loi tilaisuuden alkuun lämminhenkisen aloituksen. Tarjoiluissa hyödynnettiin Tuulensuun Palatsille ominaista lähiruoka- ja sesonkiajattelua, ja myös erityisruokavaliot huomioitiin tarkasti. Jatkokehityksenä tunnistettiin pientä hienosäätöä tarjoilulinjastojen sijoittelussa ja ohjauksessa, jotta palvelu olisi jatkossa vieläkin sujuvampaa.
Palaute ja kokemus
Tilaisuuden jälkeen Suontakanen kuvasi kokemusta lämpimin sanoin:
“Kiitos onnistuneesta toteutuksesta kaikilta osin. Meillä oli hieno tilaisuus. Palatsin tilat olivat aivan liikuttavan ihanat puitteet henkilöstötilaisuuden järjestämiseen. Ne olivat tunnelmaltaan juuri oikeat. Myös osallistujilta on tullut hyvää palautetta tapahtumasta.”
Tapahtuma oli erinomainen esimerkki siitä, kuinka tilan luonne, tunnelma ja huolellinen tuotanto voivat tukea yhteistä tavoitetta – tässä tapauksessa asiakaskokemuksen kehittämistä.
“Voin suositella Tuulensuun Palatsia vastaaviin tilaisuuksiin – tila ja yhteistyö Talo Eventsin kanssa tukivat täydellisesti päivän tavoitetta.”