Usein kysytyt kysymykset
Tälle sivulle olemme koostaneet kysymyksiä koskien mm. aukioloaikoja, lipunmyyntiä, vaatesäilytystä ja löytötavaroita Tampere-talossa.

Päivitämme tälle sivulle tietoa siirretyistä ja perutuista konserteista. Sivulla on tietoa myös tapahtumajärjestäjille ja ryhmävarauksia tehneille.
Konserttien ja tapahtumien siirrot
Ilmoitamme konserttien ja tapahtumien uudet ajankohdat lipun ostaneille tekstiviestillä tai sähköpostilla. Olethan antanut yhteystietosi lipunoston yhteydessä?
Yksittäisliput
Siirrettyihin konsertteihin ostetut liput käyvät sellaisenaan uuteen ajankohtaan. Jos uusi ajankohta ei sovi tai tilaisuus on peruttu, toivomme, että ensisijaisesti vaihtaisitte pääsyliput lahjakorttiin, joka on voimassa vuoden hyvityspäivästä. Ota yhteyttä sähköpostitse: lahjakorttihyvitys@tampere-talo.fi.
Mainitse viestissä tilaisuuden nimi, tilaajan nimi, lipun yksilöivä tieto (esim. katsomo+rivi+paikka -tiedot tai lipun kantaosasta löytyvä viivakoodinro) ja lahjakortin vastaanottajan yhteystiedot. Käsittelemme lahjakorttihyvitykset saapumisjärjestyksessä ja pyydämme varautumaan noin 60 vuorokauden käsittelyaikaan. Pahoittelemme viivettä!
Lahjakorttihyvityksen voi hoitaa myös käymällä Tampere-talon lipunmyynnissä, katso Lipunmyynnin aukioloajat.
Lippurahojen palautusta haetaan Lippu.fi:n kautta. Lippu.fi ei hyvitä lipuista palvelumaksun osuutta eikä toimituskuluja.
Lippupisteen myyntipisteet eivät pysty käsittelemään lippupalautuksia.
Ryhmäasiakkaiden lippupalautukset ja siirrot
Tampere-talon ryhmämyynnin asiantuntijamme auttavat ryhmäasiakkaita ryhmälippupalautuksissa tai mahdollisen konserttivarauksen siirtämisessä tulevaan ajankohtaan. Ole yhteydessä: ryhmamyynti@tampere-talo.fi tai puh. +3583 243 4501.
Ravintola- ja väliaikatarjoiluiden varaukset
Tampere-talon ravintola ottaa yhteyttä asiakkaisiin, jotka ovat varanneet väliaikatarjoilut peruuntuneen konsertin yhteyteen. Maksu palautetaan asiakkaan tilille. Otamme asiakkaisiin yhteyttä, mutta halutessaan asiakkaat voivat soittaa myös väliaikavarausnumeroon 03 243 4966 arkisin klo 13–15.
Lahjakortit
Voit tarvittaessa hakea pidennystä lahjakorttisi voimassaoloaikaan. Käsittelykulu 5 €/lahjakortti.
Ulkotakit ja isot laukut tulee konserteissa ja tapahtumissa jättää turvallisuussyistä salien ulkopuolelle. Vaatteet ja tavarat voi jättää vartioituun pääaulan narikkaamme, joka maksaa 3 €/henkilö (alle 12-vuotiaat veloituksetta). Narikkamaksun voi maksaa ainoastaan kortilla.
Vaihtoehtoisesti voit myös jättää omaisuutesi narikan vieressä sijaitsevaan ilmaiseen naulakkoon tai lukittaviin lokeroihin, jotka toimivat korttimaksulla.
Baletin ja oopperan kestot ilmoitetaan verkkosivuillamme tapahtumakalenterissa, mutta konsertit voivat artistista ja konsertin luonteesta riippuen venyä ennakoitua pidemmäksi tai päättyä ennakoitua aikaisemmin. Koska konsertin tarkkaa kestoa ei tiedetä, emme voi verkkosivuilla tai markkinoinnissamme antaa tästä arviota. Konsertti-iltana pääaulan infonäytöllä on aina kunkin konsertin arvioitu kesto, mutta tämäkin saattaa illan aikana vielä muuttua.
Esteettömät kulkureitit taloon ovat pääovella sekä S-ovella, joka sijaitsee Tampere-talon sisäpihan puolella. S-ovelle pääsee Viinikankadun kautta. Ovi löytyy ns. hevosenkengän vasemmasta kulmasta.
Esteettömästi pääset sisään myös Ravintola Tuhton pääovista. Lue lisää esteettömyydestä täällä.
Kannattaa saapua taloon hyvissä ajoin ennen konsertin alkua, jotta ehdit rauhassa kulkemaan 2. kerroksen lämpiöön. Tilaisuuden ja aikataulun sallimissa rajoissa vahtimestarit päästävät sinut saliin ennen muuta yleisöä.
Ovet avataan viimeistään noin puoli tuntia ennen konsertin alkua. Saavu paikalle ajoissa ja pidä riittävät turvavälit myös jonottaessa.
Pääsääntöisesti konserttien valokuvaus, videointi tai äänitys on kielletty, ellei sille ole annettu erillistä lupaa.
Talossa ei ole erillistä lastenhoitohuonetta. Yleisiin WC-tiloihimme on sijoitettu lastenhoitotasoja sekä pottia pikkuvieraiden käyttöön.
Aulatilojen langaton netti on ilmainen. Tunnukset saat pääaulan aulapalvelutiskiltä.
Löytötavaroita voi tiedustella Tampere-talon neuvonnasta puhelimitse numerosta 03 243 4111 tai sähköpostitse osoitteesta puhelinvaihde@tampere-talo.fi. Arvoesineet viedään poliisille kolmen viikon säilytyksen jälkeen, vähäarvoista omaisuutta säilytämme 2 kk.
- Tampere-talon aulapalvelutiskiltä talon pääaulasta Tampere-talon aukioloaikojen mukaisesti.
- Tapahtuman oman nettisivun LiveX-palvelupolusta, josta voit ostaa lippujen lisäksi samalla kertaa myös mm. väliaikatarjoilut ja vaatesäilytyksen.
- Lippu.fi-verkkokaupasta
- Lippu.fi-myyntipisteistä (esim. R-kioskit ja monet Citymarketit) ympäri maan. Tutustu tarkemmin: www.lippu.fi/myyntipisteet
- Lippu.fi-puhelinpalvelusta 0600 900 900 (ma-pe 9-17, 2 €/min.+pvm).
Emme suosittele lippujen ostamista muista kanavista. Näin vältyt mahdollisista huijausyrityksistä ja lippujen ylihinnoittelulta. Tampere-talo ja Lippu.fi eivät koskaan jälleenmyy lippuja muissa kuin omissa, virallisissa kanavissaan.
Koirakaverit ovat tervetulleita Tampere-talon aulatiloihin, kunhan koira on koko ajan omistajansa valvonnassa ja hallinnassa. Huomioithan, että Muumimuseoon tai ravintola Tuhtoon eivät koirat (opaskoiria lukuun ottamatta) pääse.