Tampere-talo on monipuolisten tapahtumien talo. Tampere-talossa on mietitty paljon erityisryhmien tarpeita. Siksi Tampere-talon tapahtumiin voivat osallistua myös ihmiset, joilla on vaikeuksia esimerkiksi liikkua, kuulla tai nähdä. Tampere-talon henkilökunta haluaa, että talo palvelee kaikkia asiakkaita tasapuolisesti.
Tilat
Iso sali, Pieni sali ja Maestro ovat auditorioita.
Auditorio on sali, jossa penkkirivit ovat takana korkeammalla kuin edessä. Auditoriossa on myös paljon portaita. Siksi Isossa salissa, Pienessä salissa ja Maestrossa on oma tila sellaisille asiakkaille, jotka käyttävät pyörätuolia. Tilaa on myös pyörätuoliasiakkaiden avustajia varten. Tampere-talon muiden salien lattiat ovat tasaisia, joten pyörätuolilla liikkuminen niissä on helppoa.
Tarvittaessa Tampere-talon tiloihin pääsee tarpeeksi aikaisin ennen tapahtuman alkua. Tämä auttaa, jos liikkumisesi on hidasta ja tarvitset aikaa omalle paikalle siirtymistä varten.
Tampere-talon oviin on asennettu kynnysluiskat. Kynnysluiskat auttavat kulkemaan ovien kynnysten yli esimerkiksi pyörätuolilla. Lisäksi Tampere-talon ulko-ovet avautuvat automaattisesti. Tampere-talon portaissa on merkit, jotka kertovat, koska portaiden kaiteet loppuvat.
Hissit
Tampere-talon pääaulassa on hissi, jolla pääsee kaikkiin talon kerroksiin ja Ravintola Tuhtoon.
Pysäköinti
Pysäköintipaikkoja on varattu autoille, joissa on invaliditunnus.